Budapest – Dubai

2017. március 26.

Indulás Dubai-ba

Végre elérkezett a nap, ma indulunk, előbb egy 7 napos hajóútra, aztán a Forever Global Rally világtalálkozójára. Debrecenből indultunk, autóval a repülőtérre. Az elmúlt napok kellemes időjárása utáni, esős, borult idő is arra biztatott bennünket, hogy induljunk melegebb éghajlatra… :-).

Bár az időjárás előrejelzés vasárnapra már esőt is mondott, gyönyörű napfényes időre ébredtünk – igaz, később, mikor kimentünk, kiderült, hogy ehhez elég viharos szél is társult.

Remélhetőleg, mindent bepakoltunk – bár az nem túl gyakori -, hiszen szinte minden utazásunk alkalmával már az indulás utáni pár órában, rögtön eszembe szokott jutni, hogy mit hagytunk otthon. Most azért jobb helyzetben vagyunk, mert egy hét múlva jön utánunk a fiam – így nagy gáz nem lehet. Azért az elengedhetetlen kellékeket, mint útlevél, hitelkártya, foglalások, stb. – eddig még egyszer sem hagytuk itthon.

Csak el ne kiabáljam! 🙂

Autóval Budapestre

Már éppen indulásra készen álltunk, Debrecenben, ahonnan autóval indultunk Budapestre a repülőtérre, amikor kaptam az értesítést az Emirates légitársaságtól, hogy előreláthatólag a gépünk 40 perc késéssel fog indulni, 16:00 óra helyett, 16:40-kor. Sebaj, annál kényelmesebben, nyugodtabban autózhatunk. Aztán, még 50 km-t sem tettünk meg, amikor egy újabb “Urgent” figyelmeztetés jött, hogy újabb indulási idő van, 17:10. Poénkodtunk is, hogyha ez így megy továbbra is, mármint hogy félóránként késünk kicsit, szállást sem kellett volna foglalni! 🙂 🙂 🙂

Eredetileg negyed 12 körül érkeztünk volna, most éjfél körüli az érkezés ideje…

Mindenesetre volt időnk nyugodtan megebédelni, mielőtt a reptérre mentünk. Végül 2 és fél órával az indulás előtt szerencsésen megérkeztünk.

Ott – mivel rengeteg időnk volt -, “természetesen” pillanatok alatt átmentünk az ellenőrzéseken. (Bezzeg, ha kicsit szorosabb az időnk, tuti, hogy hosszan kell sorban állni…)

De egyáltalán nem panaszkodom, hiszen a Mastercard Lounge-ban nagyon kellemesen, kényelmesen eltöltöttük azt a két órát, amit várakoznunk kellett.

Egy kis info az Emirates légitársaságról:

Az Emirates a világ egyik legdinamikusabban növekvő és legtöbb díjat nyert légitársasága. A Dubaiban található központjából jelenleg 80 ország 150 desztinációjára közlekedik. Folyamatosan bővíti útvonalhálózatát. Az Emirates-é világ egyik legfiatalabb flottája, amely több mint 240 db, kizárólag A380-as és a Boeing B777-es repülőből áll. A világ legnagyobb utasszállítójával, az Airbus A380-essel az Emirates összesen 43 városba repül.
A légitársaság működése során elnyert több mint 300 nemzetközi díj és elismerés a bizonyítéka, hogy az Emirates folyamatosan a legmagasabb szintű légiutas-kiszolgálásra törekszik.
A légitársaság számos prémium szolgáltatásával igyekszik kiemelkedni a többi fuvarozó közül:

• magasabb poggyász súlyhatárok: turista osztályon 20-35 kg, businessen 40kg, first utasoknak 50kg
  • a fedélzeten felszolgált ételek mind tartósítószer és adalékanyag mentesek, a zöldségek és gyümölcsök biogazdaságokból származnak
  • a budapesti járatokon mindig van magyar utaskísérő
  • 11 éve díjnyertes ICE fedélzeti szórakoztató rendszer minden osztályon

Tehát minden készen áll, ahhoz, hogy egy kellemes kb. 5 órás utunk legyen Dubai-ig, ha végre elindulunk. Legyünk pozitívak, s ha minden jól megy, valamikor hajnalban beköltözhetünk a hotelbe 1 éjszakára (akarom mondani, 1 fél éjszakára).

5 órás repülőút

Szerencsésen felszálltunk a gépre. Kellemes, kényelmes a lábhely, és a nagyon nagy  képernyő, rengeteg lehetőséggel. (filmek, zenék, hírek, játékok és amivel rögtön indítottam, az aktuális információk) Ez is, nem kis fejlődésen ment keresztül, összehasonlítva 20 évvel ezelőtti technikával.

Persze rögtön fel is vettem …

Nagyon gyorsan telt az utazás, hozták az étlapokat, ahol a főételből kettő közül lehet választani, majd az innivaló teljes skáláját. Aztán megérkezett a kaja is, a citromos sajttorta különösen ízlett  – bár nem volt diétás…

Egy kis vörösborral, sajtot majszolva vele, leöblítettem. Ahogy mondani szokták, sose legyen rosszabb vacsorám!

Aztán a kedvenc játékommal, a passziánsz-szal töltöttem az időt. Olyan ez, mint mikor valaki elszántan építi a vállalkozását, nem fogadva el, hogy nem sikerül… Újra és újra próbálkozva, meg is jön a jól megérdemelt siker!

Aztán, egy újabb felvétel, amikor már csak pár száz km van hátra az utunkból. Közben bemondják, hogy lehet „duty free” vásárolni, gyűjtik a gyerekeknek (UNICEF) szánt adományokat –, ezek már mind azt jelzik, hogy hamarosan megérkezünk.

Most felgyújtottták az eddig csak takarékon működő fényeket is, ez már a biztos jele: leszálláshoz készülődünk. Közben elmúlt éjfél, tehát már holnap van.

A remélhetőleg – szerencsés hotelfoglalásról már csak a holnapi beszámolómban olvashattok!

Jó éjt!

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.